Ο Αγωγός ΤΑΡ είναι μια απάτη όπως απατεώνες (πολιτικά) είναι και εκείνοι που τον εγκαινίασαν ενώ κάποτε αντιδρούσαν


Δωρεάν θα περνά το αμερικανικών συμφερόντων έργο από την χώρα μας...
Αν αυτό δεν είναι σκάνδαλο, τότε τι είναι;


Ένα μήνα πριν επικυρωθεί μεταξύ Ελλάδος, Ιταλίας και Αλβανίας η διέλευση του αγωγού TAP σε εδάφη των τριών χωρών, για να περάσει τράνζιτ φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν προς τη δυτική Ευρώπη, η Μέρκελ πίεσε και κατάφερε να περάσει απόφαση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή βάση της οποίας δεν θα καρπωθεί καμία χώρα της ΕΕ τέλη διέλευσης.

4.5.3 Conclusion

(209) Based on the above, the Commission takes the view that I Alxs exemption from tariff regulation should have a duration of 25 years from the start of TAP's commercial operations As the above arguments apply regardless as to whether it concerns tariffs on forward Initial Capacity or forward Expansion Capacity, this duration should apply to all forward capacities

4.5.3 Συμπεράσματα

(209) Με βάση τα ανωτέρω, η Επιτροπή εκτιμά ότι η απαλλαγή του TAP από τους δασμολογικούς κανονισμούς θα πρέπει να έχει διάρκεια 25 ετών από την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του TAP. Δεδομένου ότι τα ανωτέρω επιχειρήματα ισχύουν ανεξάρτητα από το αν αυτή αφορά τους δασμούς ως προς την αρχική χωρητική ικανότητα (του αγωγού) ή την επεκτεινόμενη χωρητική ικανότητα, θα πρέπει να εφαρμόζεται η διάρκεια ως προς όλες τις χωρητικές ικανότητες.

Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι η χώρα μας, στην οποία θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος του αγωγού, δεν θα πάρει ούτε... ένα ευρώ. Δηλαδή, όσο κι αν υποστήριζε η ελληνική κυβέρνηση ότι θα έχει τεράστιο οικονομικό όφελος από τον αγωγό TAP, όσο κι αν περίμενε τεράστια έσοδα, θα πρέπει όλα τα παραπάνω να τα... ξεχάσει.

Με απλά ελληνικά, η κυβέρνηση Σαμαρα το 2011 παραχώρησε εντελώς τζάμπα το ελληνικό έδαφος μήκους 547 χιλιομέτρων στους Ευρωπαίους και κατ' επέκταση στους Αζερους και τους Τούρκους.

Και όσο κι αν μιλάνε τα σημερινά κυβερνητικά στελέχη των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τεράστια οικονομικά οφέλη, το μόνο αναμενόμενο έσοδο του Δημοσίου από τον TAP θα είναι κάποια φορολογικά έσοδα ύψους, όπως υπολογίζεται, το πολύ 320 εκατ. ευρώ και μάλιστα σε βάθος... 15 ετών! Με μία απλή διαίρεση, περίπου 21 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο!

Συν τοις άλλοις, ένας ξένος αγωγός θα περάσει μέσα από την Ελλάδα, θα παραχωρηθούν τεράστιεςς εκτάσεις, κρατικές και ιδιωτικές, αλλά όσον αφορά τις κρατικές εκτάσεις, η χώρα μας δεν θα αποζημιωθεί, γιατί πολύ απλά το υπέγραφε στην τελική απόφαση της 16ης Μαΐου 2013, ένα έγγραφο που και οι πιο... δύσπιστοι, μπορούν να δουν ολόκληρο εδώ.

Λιγοστές θέσεις εργασίας
Σύμφωνα με έκθεση του ΙΟΒΕ για τις οικονομικές επιπτώσεις από την κατασκευή του TAP στην ελληνική οικονομία, μόνο κατά την περίοδο κατασκευής του αγωγού (2015 - 2018) το όφελος για το ελληνικό ΑΕΠ θα είναι 320 εκατομμύρια ευρώ ενώ θα υπάρξουν 2.7000 θέσεις απασχόλησης ετησίως. Αυτό αναφέρει ο ΙΟΒΕ, αλλά οι εκτιμήσεις έγιναν πριν την υπογραφή της ελληνικής κυβέρνησης για το προσύμφωνο, ότι δεν θα υπάρχουν τέλη διέλευσης. Όπως προαναφέραμε, τα οικονομικά οφέλη είναι πολύ λιγότερο.

Ο ΙΟΒΕ αναφέρει επίσης ότι το έμμεσο όφελος από τη συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις θα προσφέρει άλλα 120 εκατομμύρια ευρώ και 21ΟΟ θέσεις απασχόλησης ετησίως. Αυτό κι αν είναι λάθος. 
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι θέσεις εργασίας θα είναι μόνο για όσο διάστημα γίνονται εργασίες, δηλαδή θα υπογραφούν συμβάσεις ορισμένου χρόνου και εν προκειμένω, για τρία χρόνια. 

Δεν υπάρχει καμία δέσμευση πως οι υπάλληλοι θα είναι Έλληνες (!), άρα σίγουρα θα υπάρχουν και ξένοι, δεν υπάρχει καμία δέσμευση τα υλικά να προέρχονται από ελληνικές εταιρίες, άρα κανένα όφελος. Όταν και αν ολοκληρωθεί το έργο, θα ανοίξουν περίπου 100 θέσεις πανελλαδικά. Αυτές οι θέσεις θα είναι για τους υποσταθμούς που θα γίνουν ανά 30 περίπου χιλιόμετρα, εκεί απ' όπου θα περνάει ο αγωγός.

Μόνιμη ζημιά στο περιβάλλον
Η ζημιά που θα προκληθεί από ξερίζωμα δέντρων σε δάση, για να περάσει ο αγωγός, θα είναι μόνιμη ή μακροπρόθεσμη για το περιβάλλον. Αυτό δεν το λέμε εμείς, το αναφέρει η ίδια η εταιρία TAP στην εκθεσή της, όπως μπορείτε να δείτε αν πατώντας εδώ.

Μερικά αποσπάσματα αναφέρουν πως θα υπάρχει μια μόνιμη θωράκιση του αγωγού, ο οποίος θα θαφτεί σε βάθος μόλις 1,5 μέτρου, συνολικού πλάτους 40 μέτρων, 20 από τη μια και 20 από την άλλη και στη μέση ο αγωγός.

Δηλαδή, απ' όπου περάσει και θα περάσει από χωράφια, δόση, κατοικημένες περιοχές, θα έχει έναν ορατό «φράχτη πλάτους 40 μέτρων και μήκους όπως είναι γνωστό 543 χιλιόμετρα, που θα αρχίζει από τους Κήπους στον Έβρο και θα καταλήγει στα ελληνοαλβανικά σύνορα. 

Θα διασχίσει επτά περιοχές του ευρωπαϊκού δικτύου NATURA 2000, θα διέλθει από σημεία κοντινά σε 200 θέσεις πολιτιστικής κληρονομιάς, θα απαιτήσει την καταβολή αποζημιώσεων σε περίπου 25.000-35.000 ιδιοκτήτες και χρήστες 18000 αγροτεμαχίων, θα συναντηθεί με 1443 υποδομές, μεταξύ των οποίων 13 σιδηροδρομικές γραμμές, 14 αυτοκινητόδρομοι και σχεδόν 60 κύριες οδικές αρτηρίες.

Για τέσσερα μέτρα περιμετρικά του αγωγού απαγορεύεται ρητά να φυτευτεί οποιοδήποτε φυτό που θα έχει ρίζα μεγαλύτερη από 30 εκατοστά. Δηλαδή, ούτε καν... πατάτες δεν θα μπορούν να φυτέψουν όσοι παραχωρήσουν το χωράφι τους, το οποίο είτε θα γίνει με ενοίκιο για όσο διαρκέσουν οι εργασίες και μετά θα δίνουν στους ιδιοκτήτες ένα χαμηλό τίμημα που το αποκαλούν... τέλος διέλευσης. 

Αυτό το τέλος που δεν θα το παίρνει καν το ελληνικό κρότος, θα το παίρνουν παίρνοντας... ψίχουλα οι ιδιοκτήτες οικοπέδων και χωραφιών.

Στην έρευνα, γίνεται λόγος για δημιουργία νέων συγκροτημάτων κατοικιών κοντά στον αγωγό, αλλά αυτό είναι μια απλή αναφορά, δεν υπάρχει καμία μελέτη και κυρίως δεν αναφέρεται ποιοι θα μεταφερθούν στους νέους οικισμούς, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν. Το θέμα είναι πως είναι ενήμερες και οι δήμοι και οι περιφέρειες για όλα αυτά!

Τρεις ξένες εταιρίες, χωρίς ελληνική συμμετοχή!
Το έργο του αγωγού TAP έχουν αναλάβει κοινοπραξία τριών εταιριών και φυσικά καμία δεν είναι ελληνική.

Είναι η νορβηγική ενεργειακή εταιρία Stratoil, η ελβετική ΑΧΡΟ και φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι Γερμανοί με την εταιρία Ε.ON Ruhrgas.

Δεν εξασφαλίζονται θέσεις εργασίας σε Ελληνες
Σε κανένα σημείο των εγγράφων - μελετών της κοινοπραξίας που αναλαμβάνει το έργο, δεν αναφέρεται ότι υπάρχει δέσμευση για να δουλέψουν Έλληνες, Αντίθετα μάλιστα, υπάρχει και επίσημη απάντηση από την εταιρία TAP, που αναφέρει ότι δεν υπάρχει επαρκές ειδικευμένο προσωπικό στην Ελλάδα, ούτε εταιρίες που να μπορούν να προμηθεύσουν με τα κατάλληλα υλικά το έργο. Άρα και εδώ οι προβλέψεις - μεγαλεπίβολα σχέδια για χιλιάδες θέσεις εργασίας και πακτωλό χρημάτων στην ελληνική αγορα, καταρρίπτονται... Και φυσικά, όσοι δουλέψουν, θα είναι με ειδικό καθεστώς, αλλά ακόμα δεν έγινε γνωστό επακριβώς τι θα ισχύει!

Δεν θα μειωθεί η τιμή του φυσικού αερίου στην Ελλάδα
Έχουμε μία... αρνητικότητα, αλλά δεν είναι από τη φύση μας. Τονίζουμε ότι διαβάσαμε όλα τα σχέδια - έγγραφα και σας τα παρουσιάζουμε όπως τα καταλάβαμε και για τους δύσπιστους, παραπάνω, έχουμε και το πιο βασικό έγγραφο, της μελέτης, που αποδεικνύουν τα όσα γράφουμε. Δεν θα μειωθεί λοιπόν η τιμή του φυσικού αερίου, γιατί πολύ απλά το αέριο δεν θα το χρησιμοποιούμε εμείς. Θα περνάει τράνζιτ από το Αζερμπαϊτζάν στη δυτική Ευρώπη.

Το θέμα είναι πως γίνεται πολύς ντόρος για το τίποτα. 
Σύμφωνα με μελέτες και έρευνες, το αέριο που θα μεταφέρει όταν γίνει (αν γίνει, το αν το στηρίζουμε στην αρχή του κείμενου), θα εξυπηρετεί μόλις το 2% της ζήτησης στην Ευρώπη. 

Αυτό συμβαίνει γιατί βασικός προμηθευτής φυσικού αερίου είναι η Ρωσία, την οποία βέβαια προσπαθούν να βγάλουν από το παιχνίδι, αλλά δεν μπορούν γιατί υπάρχουν διεθνή συμβόλαια. Βέβαια, οι διεθνείς συμβάσεις μπορούν να σπάσουν, βάση των ευρωπαϊκών συνθηκών, με κάποια πρόστιμα, αλλά αυτό δεν είναι και πολύ εύκολο να γίνει, εκτός αν πάμε σε ευθεία οικονομική σύγκρουση Ευρώπης - Ρωσίας.

Εν ολίγοις η Ελλάδα υποβοήθα δωρεάν τα σχέδια της Δύσης, την ώρα που η Ρωσία μας χρυσοπληρώνει για να δεχθούμε την κατασκευή του SouthStream.
Μάλιστα όπως αναφέρουν από την Μόσχα, δεν υπάρχει αρκετό φυσικό αέριο για τον TAP ενω τα ρωσικά αποθέματα είναι τεραστίων διαστάσεων.

Εμείς όμως ανήκομεν σταθερά εις την Δύσιν...
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :