Πολιτικά παιχνίδια πίσω από την εξοντωτική τιμωρία της VolksWagen;



Απανωτά είναι τα χτυπήματα που δέχεται η Volkswagen, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, με την κρίση να λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις και να απειλεί ευθέως την οικονομία της Γερμανίας.

Τα γερμανικά Μέσα Ενημέρωσης κάνουν λόγο για «καταστροφή ολόκληρης της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας», τον ακρογωνιαίο λίθο του μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος της χώρας. Η μετοχή της εταιρείας καταρρέει ώρα με την ώρα στα χρηματιστήρια, δεκάδες δις ευρώ έχουν κάνει ήδη φτερά, το Consumer Reports υποβάθμισε τα TDI μοντέλα της εταιρείας, με τους Αμερικανούς να δείχνουν αμείλικτοι.

Tι "παίχτηκε" και αποφάσισε ξαφνικά η Αμερική να "γονατίσει" έναν τεράστιο βιομηχανικό κολοσσό και την "μόστρα" της Γερμανίας;  "Λαμογιές" κάνουν όλοι μα όλοι, πάντα και τις περισσότερες φορές άμεσα ή έμμεσα, συνεννοημένα ... Είναι παγκόσμιος εμπορικός κανόνας ...
Τι παίχτηκε όμως και γιατί τώρα τέτοια επίθεση;

Το «Dieselgate», είναι ίσως η μεγαλύτερη υπόθεση στον χώρο του αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, μετά από αυτή της GM με τις ελαττωματικές μίζες. Οι αποκαλύψεις αφορούν στο «ειδικό» λογισμικό το οποίο εγκαταστάθηκε στα οχήματα με κινητήρες diesel, προκειμένου να παραπλανήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμών εκπομπών ρύπων.

Ο επικεφαλής της Volkswagen Αμερικής, Michael Horn, αφού ζήτησε συγνώμη παραδέχθηκε πως «τα κάναμε σκ@τ@», με τον ισχυρό άνδρα του ομίλου, Martin Winterkorn, να βρίσκεται σε δεινή θέση. Αν ισχύουν οι φήμες, ο 68χρονος Γερμανός θα αντικατασταθεί την ερχόμενη Παρασκευή, με τη θέση του CEO να παίρνει ο Matthias Müeller της Porsche.

Ο εκπρόσωπος της VW το διέψευσε άμεσα, αλλά η νέα ανακοίνωση περί 11 εκατομμυρίων οχημάτων σε όλο τον κόσμο που φέρουν το παράνομο λογισμικό στους κινητήρες, δεν αφήνουν άλλα περιθώρια στον Winterkorn. Η εσωτερική έρευνα, απέδειξε ότι η συσκευή παραποίησης βρίσκεται και σε άλλα αυτοκίνητα diesel του ομίλου, με τον «τυφώνα» να απειλεί όλες τις μάρκες του ομίλου, δηλαδή τις Audi, Skoda, Seat και Porsche.

Στη Γερμανία επικρατεί αναταραχή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέφερε ότι είναι πρόωρο να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη, αλλά οι έρευνες συνεχίζονται στη Γηραιά Ήπειρο. Αν αποδειχθεί πως το λογισμικό έχει χρησιμοποιηθεί για να παραποιηθούν οι πραγματικές τιμές CO2 και στη Γερμανία, τότε μιλάμε για βόμβα μεγατόνων. Στην έδρα της VW, στο Βόλφσμπουργκ, οι συσκέψεις διαδέχονται η μία την άλλη, ώστε να περιοριστούν όσο το δυνατόν οι ζημιές.

Η Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ ζήτησε να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση.

Είναι σίγουρο όμως ότι το θέλει πραγματικά; Τι θα κάνει σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι ακόμα και τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα επηρεάζονται από το σκάνδαλο;

Πώς θα αντιμετωπίσει το τσουνάμι;

Προς το παρόν είναι κατάσταση "πιστόλι στον κρόταφο", αλλά άμα "δωθεί και το παρασύνθημα" και ορμήξει όλη η παγκόσμια "αγέλη" να "δαγκώσει", για τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα, πιθανό να διαλυθεί απότομα η οικονομία της Γερμανίας δίνοντας την χαριστική βολή στην Deutsche Bank!
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :