Νέες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια


Άρθρο της Κορίνας Πενέση στην εφημερίδα "ΕΜΠΡΟΣ"
Το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποδεικνύεται τελικά πως είναι ένα «λάστιχο», το οποίο ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας τραβά προς την κατεύθυνση που θέλει αμέσως μόλις αναλαμβάνει τα καθήκοντά του, με τελευταίο τον Ανδρέα Λοβέρδο, ο οποίος «εκσυγχρονίζει», για άλλη μια φορά, τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. 
Αλλαγές προβλέπονται για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, αφού το Σχέδιο και οι Ξένες Γλώσσες θα εισαχθούν ως μαθήματα επιλογής για την εισαγωγή στα τμήματα όπως οι ξενόγλωσσες φιλολογίες και η αρχιτεκτονική. Η Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών αφαιρείται, ενώ αυξάνονται οι ώρες της Γυμναστικής σε δύο, από μία που ήταν ως τώρα. Επίσης η Πληροφορική εισάγεται ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο για τους μαθητές της ομάδας των θετικών επιστημών ενώ όσοι το επιλέγουν, δεν θα διδάσκονται Χημεία. 
Επί της ουσίας, οι ώρες διδασκαλίας σε άλλα μαθήματα θα αυξηθούν και σε άλλα θα μειωθούν, ενώ ο προγραμματισμός του έτους έχει γίνει σύμφωνα με το ισχύον σύστημα. Άγνωστο παραμένει μέχρι στιγμής το τι θα γίνει με το μάθημα βαρύτητας για την εισαγωγή σε κάθε σχολή. Άγνωστο, επίσης, παραμένει το θέμα με το αν οι στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές ενταχθούν ή όχι στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Η νέα μέθοδος θα εφαρμοστεί από το 2016 και αφορά μαθητές που σήμερα φοιτούν στην Β΄ Λυκείου και που, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, θα έπρεπε να έχουν πληροφορηθεί ποια θα είναι τα μαθήματα βαρύτητας από τον Απρίλιο του 2014. Όσο για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου, αυτοί θα εξεταστούν πανελλαδικά τέσσερις φορές. Τρεις για την προαγωγή τους από τη μία τάξη στην άλλη και μία για την εισαγωγή τους στις Σχολές.
Κάτι άλλο επίσης το οποίο αφορά την βαθμολογία και εισάγεται για πρώτη φορά, είναι ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ), ο οποίος εξάγεται από τις επιδόσεις των μαθητών και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. 
Σε αυτό λοιπόν το τοπίο οι μαθητές, μην έχοντας προλάβει ακόμη να κατανοήσουν το προηγούμενο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρακολουθούν με αγωνία τις αλλαγές.
Τώρα όσον αφορά τους σπουδαστές που ήδη έχουν περάσει σε κάποια Σχολή, έχει δημιουργηθεί οξύτατο πρόβλημα μετεγγραφών, αφού ένα πολύ μεγάλο ποσοστό φοιτητών επιθυμούν να μετεγγραφούν κοντά στον τόπο κατοικίας τους, καθότι, λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι πρακτικά αδύνατον για τους γονείς να στηρίξουν τα παιδιά τους οικονομικά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να βουλιάζουν τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη ή την Πάτρα, χωρίς μάλιστα να υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές για να δεχτούν τόσο κόσμο, ενώ αντίστοιχα να υποβαθμίζονται ακόμη περισσότερο οι περιφερειακές σχολές, που μετά βίας καταφέρνουν να χρηματοδοτηθούν.
Σε ακόμη δυσκολότερη θέση είναι οι σπουδαστές (και οι γονείς τους κατά συνέπεια) των οποίων η σχολή στην οποία έχουν περάσει δεν έχει τμήμα στον τόπο κατοικίας τους. Έτσι αναγκάζονται να διακόψουν τις σπουδές τους, ή να μην ξεκινήσουν καν να σπουδάζουν. 
Οι υπουργοί Παιδείας της μεταπολίτευσης έχουν καταφέρει η Ελλάδα να βρίσκεται στην τελευταία θέση όλων των Ευρωπαϊκών χωρών στα θέματα παιδείας και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού της συστήματος, ενώ σε έρευνα που έγινε σε 40 χώρες παγκοσμίως κατέχει την 37η θέση και βρίσκεται στην ίδια κατηγορία με χώρες όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Βραζιλία…
Καίρια θέση της Χρυσής Αυγής είναι η Εθνική Παιδεία και η έμπρακτη απόδειξη ότι κέντρο των Πανεπιστημίων δεν είναι μόνο η Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Το ράβε-ξήλωνε στην Παιδεία το έχει πληρώσει ακριβά η Ελλάδα. Δυστυχώς, η σοβαρή πολιτική στον ευαίσθητο αυτό τομέα είναι απούσα.

ΚΟΡΙΝΑ ΠΕΝΕΣΗ
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :